مزایای حمام آب گرم

توسط 5 ژوئن 2022دانستنی ها
حمام آب گرم

مزایای حمام آب گرم با یک جلسه تمرین برابر است!

محققان با اندازه گیری متابولیسم بدن به این نتیجه رسیده اند که استفاده از حمام آب گرم خصوصا آب گرم معدنی می تواند برای بدن به منزله یک جلسه تمرین بدنی باشد.

محققان دانشگاه لافبراف انگلیس اعلام کرده اند میزان کالری سوزانده شده در هر دو حالت یکسان است.در مقاله منتشر شده از این تحقیق آمده است که یک ساعت استراحت در آب ۴۰ درجه با نیم ساعت پیاده روی برابر است.

روش محققان گرمایش غیرفعال نام دارد که برای افرادی که قابلیت تحرک آنها پایین است، به کار برده می شود. در این روش که در سال ۱۹۹۹ به وسیله فیلیپ هوپر در کلورادوی آمریکا معرفی شده، میزان قند خون پایین می آید و به کاهش وزن نیز کمک می کند.

کاهش فشار خون یکی دیگر از مزایای این روش است و به جلوگیری از سکته و حملات قلبی کمک زیادی می کند.

همین حالا آبگرمکن از ما سفارش دهید

فواید معجزه آسای حمام آب گرم برای سلامت بدن

ممکن است این تحقیق این موضوع را به ذهن متبادر کند که سونا و جکوزی می تواند جایگزین فعالیت بدنی شود، اما این موضوع به هیچ وجه درست نیست. همچنان تمام متخصصان طب سنتی و مدرن معتقدند پیاده روی بهترین راهکار برای کاهش کلسترول و سلامت بدن است، اما استفاده از حمام آب گرم خصوصا از نوع طبیعی و معدنی آن در کنار پیاده روی می تواند مزایای فراوانی در سلامتی و تناسب اندام داشته باشد.

ژاپن و ایران از جمله کشورهایی هستند که چشمه های آب های معدنی در آنها زیاد است و ژاپن از جمله کشورهایی است که میانگین عمر افراد در آن بالاست.

آیا تاکنون به این توجه کردین که یه فعالیت روزانه مثل حمام کردن چقد میتونه برای سلامتیتون مفید باشه؟ یه حمام آب گرم بخصوص تو یه روز بارونی مثل دیروز نه تنها بهتون کمک میکنه تمیز بشین بلکه بهتون شادابی و جوانی میده.

پس دفعه بعدی که با عجله به حموم میرین فقط درگیر تمیز کردن خودتون نشین، بلکه بدنتون رو آزاد کرده و حموم کردن رو به یه مراسم آرامش بخش تبدیل کنین!

فواید حمام آب گرم برای سلامتی بدن

سرماخوردگی و سردرد رو درمان میکنه

یه حمام آبگرم باعث میشه که بخار رو استنشاق کرده و مثل یه ضداحتقان طبیعی عمل کنه. اگه میتونین چند قطره از روغن هایی مثل اوکالیپتوس و یا نعناع هم داخل حمام استفاده کنین تا تاثیرگذاریش بیشتر بشه.

این روغن ها با آب گرم مخلوط شده و با خلط و گلودرد مبارزه میکنن. جدای از این فواید آب گرم گردش خون رو تسریع کرده و سردرد رو تسکین میده.

مرطوب کردن پوست با حمام آبگرم

حمام با آب گرم منافذ پوست رو باز کرده و کثیفی ها و چربی هایی که داخلش حبس شدن از بین میبره. گرما به طور طبیعی پوست رو مرطوب کرده و اون رو نرم و انعطاف پذیر میکنه.

همین حالا آبگرمکن از ما سفارش دهید

سموم رو رها میکنه

ئیه حمام آبگرم گردش سیستم لنفاوی بدن رو افزایش میده. این امر باعث میشه عرق کنین و سموم و باکتری ها از بدنتون خارج بشن.

کمک میکنه که بخوابین

اگه خوابتون نمیبره، حموم برین و خودتون رو با آب خیس کنین. اجازه بدین که بدنتون آرامش پیدا کند . حمام آبگرم حرارت بدن رو بالا برده و وقتی که از حمام بیرون میاین به آرومی این حرارت پایین میاد. این تغییر دما باعث میشه که خوابتون بگیره.

استرس رو از بین میبره

وقتی که حمام میرین زمان بذارین تا آرامش بگیرین. این کار بدنتون رو آروم میکنه. سعی کنین در پایان روز حمام کنین تا استرستون کاهش پیدا کرده و بتونین خوب و راحت بخوابین.

بد نیست بدانید دوش آب گرم تنش عضله را کاهش میدهد

امروزه بسیاری از مردم از خود می پرسند آیا دوش آب گرم برای بدن منفعت دارد یا مضر است آیا از آب سرد استفاده کنیم بهتر است یا ترکیبی از آب سرد و گرم در این بخش ببینیم آب گرم چه فوایدی برای بدن دارد.

دوش آب گرم تنش عضله را التیام و درد گرفتگی عضله را کاهش می دهد. اگر سردوشی قوی دارید که دیگر چه بهتر! اجازه دهید آب گرم مانند یک ماساژور روی شانه ها، گردن و کمر کار کند. تحقیقات نشان داده دوش آب گرم می تواند سطح اکسی توسین را بالا ببرد و اضطراب را کاهش دهد. هرکسی در کارش استرس را تجربه می کند می تواند از این مزیت دوش آب گرم بهره مند شود.

دوش آب گرم همچنین مانند یک ضد احتقان طبیعی عمل می کند و باعث التیام نشانه های سرماخوردگی می شود، چون بخار آب گرم راه تنفسی را مرطوب می کند.

فواید معجزه آسای حمام آب گرم برای سلامت بدن

درست است که دوش آب سرد دارای مزایای زیادی هستند، اما برای همه مناسب نیستند. چرا این نوع دوش آب سرد ممکن است اولویت برخی افراد نباشد.

۱٫ دوش آب سرد برای افراد مبتلا به بیماری مناسب نیست.

در حالی که شوک با آب سرد باعث بهبود سلامتی در بدن می شود، سردی ممکن است در افرادی که بیمار هستند، تاثیر متقابل داشته باشد. افراد مبتلا به بیماری های جزئی یا بسیار متوسط ​​بایدحمام داغ داشته باشند زیرا گرما ویژگی های جوان سازی را فراهم می کند و به بدن کمک می کند تا بیماری را بهبود بخشد.

۲٫ دوش آب سرد ممکن است اثر طولانی مدت بر کاهش وزن داشته باشد.

مزیت سوزاندن چربی با دوش آب سرد ممکن است به خوبی در کوتاه مدت عمل کند اما تأثیرات طولانی مدت آن بسیار زیاد نیست. در حالیکه سوزاندن چربی باعث کاهش وزن در بعضی افراد می شود، این امر دقیقا ممکن است برای دیگران صدق نکند.

۳٫ بعضی افراد ممکن است رژیم تجدید پذیر “سرد و گرم” را برای بهبود عملی کنند.

حمام آب سرد برای همه خوب نیست. در حالی که بعضی از افراد به خواص آرام بخش حمام آب سرد ایمان دارند، بعضی دیگر ترجیح می دهند که گرما را برای بهبود درد عضلانی ، مثل بطری آب گرم یا پتو گرما استفاده می کنند.

همین حالا آبگرمکن از ما سفارش دهید

۴٫مشکل در زمستان.

همانطور که گفته شد گرفتن دوش آب سرد برای هر کسی و هر فصلی مثل زمستان مناسب نیست.

۵٫ افراد مبتلا به مشکلات قلبی یا تیروئید.

افرادی که از مشکلات قلبی دارند، به دلایل آشکار، دلسرد می شوند. ممکن است شوک به بدن بدهد که می تواند باعث نارسایی قلبی شود.

۶٫ دوش آب سرد شب ها خوب نیست.

اگر در حال تلاش برای خوابیدن هستید بهتر است با آب گرم دوش بگیرید. اگر می خواهید آرامش بخشی بیشتر داشته باشید، ۲۰ دقیقه روزانه ورزش کنید و با آب گرم دوش بگیرید.

فواید معجزه آسای حمام آب گرم برای سلامت بدن

۷٫ اجتناب از دوش های سرد ناگهانی.

به عنوان مثال، ایده خوبی نیست که خودتان را در حمام های آب سرد غوطه ور کنید، زیرا باعث ایجاد استرس شدید در بدن می شود و می تواند ضربان قلب را بر هم بریزد.

۸٫ دوش آب سرد ممکن است باعث سکته شود.

گرفتن دوش سرد، برای کسی که سکته کرده خطر بزرگی دارد. این به دلیل عدم تعادل در تغییرات دما هنگامی که کسی وارد آب سرد می شود است.

×

مکالمه را شروع کنید

سلام! شما میتوانید سوالات خود را از ما در واتساپ بپرسید.

×